Szinte minden gyerek várja, hogy iskolás legyen. Már tavasszal a tükör előtt állva találjuk őket hátukon az iskolatáskával. Lelkesek és élményekre éhesek. Mi felnőttek viszont tudjuk, hogy nagyon éles lesz a váltás az óvodából az iskolába lépve. Nemcsak a környezet és a közösség változik meg, hanem más lesz az időbeosztás, tartósan kell figyelni, rengeteg feladatot megoldani.
Az iskolai életre való felkészülés több részből áll. Fontos szerepe van a családi nevelés mellett az óvodai nevelésnek és iskolai vagy iskolán kívüli előkészítő foglalkozásoknak is.
Valamennyi előkészítésnek közös eleme, hogy nem célja az előrehozott tanítás, pl. az írás alapjainak megtanítása, hanem a tanuláshoz szükséges képességek fejlesztése.
Így a foglalkozásokon elsődleges feladat a testséma, az emlékezet, a figyelem, a téri tájékozódás, szem-kéz koordináció, számolási készségek, a logikus gondolkodás és nyelvi képességek, feladattudat, vizuális észlelés, beszédészlelés és beszédértés, valamint a finommotorika és a nagymozgások fejlesztése. A sok-sok részképesség fejlesztésével a gyerekek eredményes iskolakezdését tudjuk megkönnyíteni.
A foglalkozások természetesen játékosak, ahol nem csak ráhangolódnak a gyerekek az iskolára, hanem egyre magabiztosabban válnak még motiváltabbá az iskolakezdésre.
Lehetőségek Sopronban:
Októbertől májusig - szinte egy egész tanévet átfogó - iskola-előkészítő tanfolyam indul a nagycsoportos óvodások részére:
Kiscsoportos foglalkozások – legfeljebb 4 gyermekkel
A kiscsoportos előkészítéseken a gyermekek játékos, vidám foglalkozásokon vesznek részt, amelynek segítségével új és új érdekes feladathelyzetbe kerülve kisérem el őket az iskolakezdéshez. A foglalkozások heti egy alkalommal októbertől májusig tartanak a soproni DysTeremben.
Egyéni foglalkozások
Ha egy gyermeknek valamelyik részképesség-területen nagyobb elmaradása van, akkor a csoportos foglalkozás során a szülőknek felajánlom az egyéni fejlesztés lehetőségét, amely azonban egy részletes állapotfelmérést igényel, hiszen az egyéni fejlesztési terv ez alapján készíthető csak el. Egyéni fejlesztésre természetesen akkor is van lehetőség, ha a gyermek korábban nem vett részt csoportos foglalkozáson. Az egyéni foglalkozások szintén heti egy alkalommal októbertől májusig tartanak, esetleg otthoni feladatvégzéssel kiegészítve.
A foglalkozások mindkét esetben 45 percesek, a leendő iskolai órák hosszához igazítva.