Dyslexia

Dyslexia (diszlexia)

A szó a „dys” görög igekötő (mely hibás funkciót jelent) és a legere (olvasni) latin szó összetételéből származik.

Meixner Ildikó definíciója szerint a „a dyslexia viszonyfogalom: diszharmónia a gyermekkel szembeni jogos elvárások (pl. a gyermek adottságai), az olvasás-írás tanítására szánt idő és gyakorlási mennyiség, valamint az eredmény között.”

A dyslexiásnak mindig van írászavara, dysgraphiája is, mértéke eltérő lehet.

A dyslexiás tünetek nagyon széles skálán mozognak:

  • 1. Az olvasásban és az írásban megmutatkozó tünetek:

- betűtévesztések (vizuális vagy fonetikai hasonlóság alapján), betű- vagy szótagkihagyások (esetleg betoldások), szóroncsok, ismétlések, betűk összeolvasásának súlyos megkésése, a szó olvasásának megtagadása, nagyon lassú olvasási tempó, gyenge szövegértés.

  • 2. A beszéd területén megnyilvánuló tünetek: sokuknál később indul meg a beszéd, gyengébb szókincs.
  • 3. Magatartásban fellépő tünetek: figyelemzavar, fáradékonyság, változó iskolai teljesítmény.
  • 4. Egyéb területek: gyakori a ritmuszavar és a dominanciazavar, nehezen alakul ki a testséma, finommozgások ügyetlenebbek, rossz tájékozódás térben és időben.

icon4Amiben a DysTerem segít!

Komplex tanulási zavar, fejlesztése is komplex feladat. Az idegrendszer számára megterhelő rejtett optikai hibák feltárását a Polatest eljárással végezzük és ha indokolt prizmás szemüveggel korrigáljuk. A gyerekek kevésbé lesznek fáradtak, figyelmüket jobban tudják koncentrálni. Ezt követően javaslom a komplex mozgásterápiát, majd az alulműködő részképességek fejlesztését.

©2018 DysTerem All Rights Reserved. Designed by Pantelics.hu

Please publish modules in offcanvas position.